Безпека закладу та мінна небезпека
Державна служба України з надзвичайних ситуацій попереджає громадян про своєчасне інформування щодо виявлення вибухових пристроїв.
Для того, щоб вирізнити вибухові пристрої з-поміж усіх інших, варто запам’ятати їхні характерні ознаки:
- предмети є незнайомими або незвичними для цієї обстановки чи території;
- наявність звуків, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), миготіння індикаторної лампочки;
- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
- наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;
- предмет може бути підвішений на дереві або залишений на лавці
Категорично забороняється:
- торкатися предмету і пересувати його;
- користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
- заливати його рідинами, засипати ґрунтом або чимось його накривати;
- торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання.
При виявленні вибухових пристроїв телефонуйте 101 або 102.
.
МІННА НЕБЕЗПЕКА
Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій спільно з видавництвом «Ранок» розмістило у відкритому доступі книжку «Мінна безпека не без ПЕКа», яку важливо прочитати батькам разом із дітьми
Інтерактивна онлайн-книжка допоможе в ігровій формі легше засвоїти матеріал щодо поведінки з вибухонебезпечними предметами. Видання рекомендоване до читання маленьким українцям та їхнім батькам.
Завантажити частину 1: https://bit.ly/38g5fZF
Завантажити частина 2: https://bit.ly/3lboExT
Що робити при виявленні вибухонебезпечних предметів?
Виникнення надзвичайних ситуацій, спричинених вибухами, несе значну загрозу життю та здоров’ю людей, а також системам життєзабезпечення населення.
Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.
До вибухонебезпечних предметів відносяться:
· вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
· боєприпаси, до яких відносяться:
– бойові частки ракет;
– авіаційні бомби;
– артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
– інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
– ручні гранати;
– стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів тощо).
· піротехнічні засоби:
– патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
– вибухові пакети;
– петарди.
· ракети (освітлювальні, сигнальні);
– гранати;
– димові шашки.
· саморобні вибухові пристрої – це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
– саморобні міни-пастки;
– міни сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ТА ПІДОЗРІЛИХ МЕТАЛЕВИХ ПРЕДМЕТІВ, НЕОБХІДНО:
негайно припинити усі роботи в районі виявлення вибухонебезпечного предмета (предметів);
вивести (відвести) на максимальну відстань усіх людей (не менше 100 метрів), які знаходились поблизу, намагаючись рухатись назад по своїх слідах;
позначити небезпечне місце добре видимим орієнтиром, де знаходиться цей предметта огородити його від сторонніх осіб в тому числі дітей; Для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки матерії тощо.
повідомити про знахідку службу порятункуза номером «101». Повідомлення робити не поспішаючи, чітко, із зазначенням точної адреси (орієнтирів) місця знаходження вибухонебезпечного предмета);
очікувати на безпечній відстані від місця знаходження вибухонебезпечного предмета на приїзд фахівців ДСНС та МВС, при цьому здійснюючи заходи щодо недопущення до небезпечної зони інших людей.
КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
палити та використовувати відкритий вогонь поблизу місця, де знаходиться вибухонебезпечний предмет або предмет схожий на нього;
піднімати, витягувати з ґрунту, зрушувати з місця, кидати, ударяти і розбирати будь-які вибухонебезпечні предмети;
переносити ці предмети в місця перебування людей.
ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНОК В ЛІСІ АБО В ТУРИСТИЧНОМУ ПОХОДІ
1. Ретельно вибирайте місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни.
2. Перед розведенням багаття в радіусі п’яти метрів перевірте грунт на наявність вибухонебезпечних предметів (обережно зніміть лопатою верхній шар грунту, перекопайте землю на глибину 40-50 см або за допомогою щупу).
3. Користуватися старими багаттями не завжди безпечно. Там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї»або такі, що не вибухнули.
4. У жодному випадку не підходьте до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.
Якщо Ви опинилися поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб подивитись або допомогти рятівникам. Найкраще, що Ви можете зробити – залишити небезпечне місце
Пам’ятайте! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.
У будь-якому разі при виявленні вибухонебезпечного предмета або предметів підозрілого характеру лише безумовне виконання заходів безпеки є гарантом того, що не станеться випадку каліцтва чи загибелі.
ПАМ’ЯТАЙТЕ!
Правильно і безпечно знешкодити вибухонебезпечні предмети здатні лише досвідчені фахівці. Ні в якому разі не намагайтеся робити це самі, адже це може призвести до трагічних наслідків.
Нормативні документиЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ (1)
https://youtu.be/erXFqa-3kRs
https://youtu.be/UbG0il1poLg
https://youtu.be/2C4N6Wp101Q
https://youtu.be/2TEPT2ms-OQ
https://youtu.be/_siYZzWi440
https://youtu.be/erXFqa-3kRs
https://youtu.be/xnXl_0yUI2Y
https://youtu.be/U1YTituh0Ww
КОРИСНІ ВІДЕОМАТЕРІАЛИ
Автор ТетянаВідеоматеріали до бесід та виховних годин
Тижня з основ безпеки життєдіяльності
1. Посилання на відео "Увага всім! Евакуація!"
2. Посилання на відео "Сигнали оповіщення".
3. Посилання на відео "Засоби індивідуального захисту".
4. Посилання на відео "Хімічна небезпека".
Посилання на матеріали про безпеку щодо підозрілих та вибухонебезпечних предметів
Правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв
Інформаційні матеріали щодо вибухонебезпечних предметів
"Уроки обережності тітоньки Сови"
для учнів початкових класів
ІНСТРУКЦІЇ, БЕСІДИ, ПАМ'ЯТКИ, ПРАВИЛА (1)
ІНСТРУКЦІЇ, БЕСІДИ, ПАМ'ЯТКИ, ПРАВИЛА
Загальні правила поведінки під час навчально-виховного процесу
Інструкція з техніки безпеки у навчальному кабінеті
Інструкція з безпеки життєдіяльності учнів під час прибирання приміщень і території школи
Пам'ятка про правила поведінки в разі виявлення підозрілих та вибухонебезпечних предметів
Правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях
Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.01.2015 № 2 «Щодо заходів безпеки у навчальних закладах»
Спільний лист Міністерства освіти і науки України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій №1/9-55/02-1645/12 від 05.02.2015 «Про заходи безпеки на можливі ризики виникнення надзвичайних ситуацій, терористичних актів, диверсій, мінування»
Лист Міністерства №1/9-385 від 30.07.2014 "Методичні рекомендації для проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань: уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами та поведінки у надзвичайній ситуації"
Правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв
Веб-простір безпеки
Веб-сайт«Веб-простір безпеки»створений у рамках спільного проекту Координатора проектів ОБСЄ в Україні з Державною службою України з надзвичайних ситуацій для інформування дітей про ризики та загрози, пов’язані з вибухонебезпечними предметами, а також щодо правил безпечної поведінки в інших надзвичайних ситуаціях, містить методичні інструменти для проведення уроків з безпеки життєдіяльності вчителями та іншими працівникам освіти.